Direktør til Kommunerevisjonen

Oslo kommune søker en erfaren, engasjert og motiverende direktør til Kommunerevisjonen

Informasjon
om stillingen:

Arbeidssted: Fredrik Selmersvei 3 0663 Oslo

Søknadsfrist: 20 januar 2025

Om arbeidsgiver:

Kommunerevisjonen er valgt av bystyret til å revidere regnskap samt evaluere tjenesteproduksjon og myndighetsutøvelse for kommunens virksomhet og eierskapsutøvelse gjennom forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll. Kommunerevisjonen er uavhengig de vi reviderer og rapporterer til kontrollutvalget og bystyret.Kommunerevisjonen er organisert i tre avdelinger: Avdeling for forvaltningsrevisjon, Avdeling for regnskapsrevisjon og Administrasjonsavdelingen. Vi er 44 ansatte og holder til på Helsfyr.

Du kan lese mer om Kommunerevisjonen på vår hjemmeside. Se også våre sider på LinkedIn for informasjon om hva som skjer hos oss.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Kommunerevisjonen er Oslo kommunes eksterne revisor. Kommunerevisor er etatens direktør og skal lede etaten og sørge for videreutvikling av tjenestene. Kommunerevisoren må etablere god dialog med politisk og administrativ ledelse, og et konstruktivt samspill med kommunens virksomheter.

Som følge av demografiske endringer og strammere økonomiske tider står Oslo kommune foran betydelig omstilling og utvikling i årene som kommer. I denne situasjonen skal Kommunerevisjonen bidra med uavhengig og pålitelig informasjon til kontrollutvalget og bystyret, samt bidra til stadig forbedring av kommunens forvaltning og tjenestetilbud.

Ansettelse i åremål på seks år med mulighet for fornyelse én gang.

Søknadsfrist:  20 januar 2025

Arbeidsgiver:  Oslo kommune

Sted:  Oslo

Stillingstittel:  Kommunerevisor

Stillinger:  1 

Heltid/deltid:   Heltid

Ansettelsesforhold: Åremål

Stillingsprosent:  100 %

Arbeidsoppgaver

  • Lede og styre etaten i tråd med lov, forskrift og kommunale bestemmelser.
  • Sikre at Kommunerevisjonen opererer nøytralt og uavhengig.
  • Sørge for at etaten har kompetanse og prosesser som bidrar til at oppgavene blir effektivt løst.
  • Videreutvikle etaten i tråd med kontrollutvalgets og bystyrets behov.
  • Representere etaten utad og synliggjøre Kommunerevisjonens arbeid.

Kvalifikasjoner

  • Master eller tilsvarende, f.eks. innen revisjon, økonomi, jus eller samfunnsvitenskap - omfattende relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Bred ledererfaring, gjerne også fra endringsledelse. Det er særlig relevant med ledererfaring fra kompetansetunge og tverrfaglige miljøer, som revisjon, forvaltning eller konsulentvirksomhet.
  • God forståelse for revisjonens rolle i offentlig sektor.
  • God innsikt i offentlig forvaltning, og forståelse for hva det innebærer å jobbe i skjæringspunktet mellom politikk og fag.

Kommunerevisoren må kunne sikkerhetsklareres på nivå Hemmelig.

Personlige egenskaper

  • Du er strukturert, målrettet og handlekraftig.
  • Du er en leder med gjennomføringskraft og faglig tyngde.
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Du trives med å motivere og utfordre kompetente og engasjerte medarbeidere.
  • Du er nysgjerrig på utfordringer og muligheter innen kunstig intelligens og digital transformasjon.

Vi tilbyr

  • Mulighet til å lede og utvikle vårt viktige oppdrag for Oslo kommune.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Fleksibel arbeidstid og inntil 24 dager avspasering per år.
  • Lønn iht. avtale om lønns- og arbeidsvilkår for toppledere i Oslo kommune.
  • Ansettelse i åremål på seks år med mulighet for fornyelse én gang.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Kontaktpersoner:

Rune Tokle

Leder av kontrollutvalget 

Telefon:977 38 557

Randi Blystad

Sekretariatsleder 

Telefon:467 91 074

Kommunerevisjonen er valgt av bystyret til å revidere regnskap samt evaluere tjenesteproduksjon og myndighetsutøvelse for kommunens virksomhet og eierskapsutøvelse gjennom forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll. Kommunerevisjonen er uavhengig de vi reviderer og rapporterer til kontrollutvalget og bystyret.Kommunerevisjonen er organisert i tre avdelinger: Avdeling for forvaltningsrevisjon, Avdeling for regnskapsrevisjon og Administrasjonsavdelingen. Vi er 44 ansatte og holder til på Helsfyr.

Du kan lese mer om Kommunerevisjonen på vår hjemmeside. Se også våre sider på LinkedIn for informasjon om hva som skjer hos oss.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Powered by Labrador CMS